Underhållningslek

Jag har bestämt att acceptera en utmaning jag fann hos bloggerskan virpi (http://virpi.blogg.se/).
   Den småroliga utmaningen går ut på att mitt svar på dessa frågor ska börja på sammabokstav som mitt namn, vilket i detta fall blir R.
   Här följer de 20 frågorna som jag ska svara på:

1. Vad heter du?
   Rebecka
2. Ett ord på fyra bokstäver:
   Rapa!
3. Pojknamn:
   Robert
4. Flicknamn:
   Roberta
5. Yrke:
   Rumpgrävare (det finns ju de som tvingas arbeta med att titta människor i baken)
6. Färg:
   Röd
7. Klädesplagg:
   Raggsockor
8. Mat:
   Rotmos
9. Sak i badrummet:
   Ribosomer?
10. Plats/stad:
   Rastplats
11. Orsak att vara sen:
   Rostig väckarklocka
12. Något man skriker:
   "Roffe, klös inte på möblerna!" (Roffe är min katt)
13. Film:
   Ronny & Ragge
14. Något man dricker:
   Råsaft
15. Artist:
   Robin William
16. Djur:
   Råtta
17. Gatunamn:
   Roddargatan
18. Bil:
   Renault
19. Sång:
   Rudolf med röda mulen
20. Aktivitet med mer än 1 deltagare:
   Rullstolshockey

Sådär!
   Nu är det meningen att jag ska fortsätta utmana specifika personer, men jag utmanar istället alla som läser detta och har en blogg. Då kan alla fortsätta att utmana alla!

Kommentarer
Postat av: virpi

haha,Rumpgrävare!

Och vad i helskotta är ribosomer?

Kram kram

2009-03-04 @ 21:36:21
URL: http://virpi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0