Mammatid på isen

Ursäkta för den dåliga uppdateringen, men nu är jag åter "Back to business!"

I lördags så åkte jag och mamma till vattnet för att pimpla. Dock var inte fiskarna på hugget den här gången, men vi hade lika roligt för det.

 
Bysjön heter stället vi var till, och så här ser det ut.


Spindelattack!
   Som de flesta redan vet så har jag en äcklig rädsla för spindlar. Jag är väldigt rädd för dem, och konstigt nog, extra rädd för små spindlar. Och därför förstår ni mig förhoppningsvis när jag berättar hur skräckslagen jag blev när jag upptäckte att en död hängde på mina isdubbar.
   Jag skrek och viftade med armarna, men framför allt försökte jag få dubbarna bort ifrån min hals. Usch, så äckligt det var! Men mamma skrattade bara, trots att jag fick problem att ta av mig "spindeldubbarna", som råkat fastna på min jacka. Jag slet och slet, och äntligen kunde jag pusta ut när jag lyckades kasta dem på marken.

 
Varsågod, min första publicerade blogg-bild på mamma!

 
Och här är jag, med snön i ögonen och ett leende på läpparna. Det var så mysigt att kliva upp tidigt på morgonen för att pimpla med mamma!

 
Det var såklart att vi skulle drabbas av lite mer otur också, för precis när jag tagit mig uppför den svettiga backen så gjorde jag någonting riktigt klumpigt. Jag la mig ner på snön av ren utmattning, då vi upptäcker att vår termos glider ur ryggsäcken och nerför backen igen. Puh! Men som tur så tog vi det bara komiskt och skrattade medan jag tog mig ner och hämtade den.

Kommentarer
Postat av: virpi

Det var på tiden med uppdatering!



Vilka härliga bilder!

Men jag längtar inte efter snö nu.

vi har börjat få lite vårkänsla här i söder.Haha



Ps.Din mamma ser ung ut.

Det är bra gener att få sen när man blir gammal.Fniss fniss.

Kram Virpi

2009-03-11 @ 22:18:08
URL: http://virpi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0