Vad är man rädd för?

Jag bara undrar... Vad är det egentligen som stoppar en ung tjej ifrån att gå fram till en kille och bjuda ut honom? Är det rädslan att han ska nobba henne totalt och senare berätta för sina vänner hur "lägre värde" hon har i jämförelse med honom? Men om man tror sig riskera den risken när man bjuder ut någon så är det väl ändå ingen bra kille att fråga, som då antagligen inte är ödmjuk och snäll för ett seriöst förhållande? Och för att gilla någon så borde man åtminstone veta om han är liknande så eller inte.
   Så om det värsta som kan hända är att få ett "nej", då är det väl ändå inte så farligt? "Nej" hör man många gånger om dagen, så varför skulle det bli värre att fråga någon om just det? Antagligen skulle en bra kille bara bli smickrad eller generad, och faktiskt tycka att det var modigt gjort att våga fråga rakt på sak. Vad jag tror är att man har större chans att fråga öga mot öga, än att skicka en liten lapp eller liknande. Så det är den mest rekommenderade metoden, trots att det antagligen är den mest pirrigaste.
   Men jag ska erkänna: Jag är också rädd för att bjuda ut någon, utan att egentligen veta varför. Vet ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0